Każda podróż ma moc łączenia. Moc, by poruszać nas i świat do przodu. Dlatego zobowiązujemy się do ograniczania naszego wpływu na planetę, którą kochamy odkrywać, poprzez zrównoważone innowacje i dziedzictwo projektowania trwałych produktów.
Poznaj nasze zaangażowanie w zrównoważony rozwój poniżej.
PRODUKT
INNOWACJA, KTÓRA WYZNACZA KIERUNEK BRANŻY
Od ponad wieku Samsonite jest liderem — jako pionier wprowadziła walizkę na czterech obrotowych kółkach oraz 3-punktowy system zamykania — i wyznacza standardy trwałości. Ale na tym nie poprzestajemy.
Nasze zespoły są zaangażowane w poszukiwanie innowacji, które pomagają ograniczać nasz wpływ na środowisko. Tworząc limitowane kolekcje walizek prezentujące nasze najnowsze odkrycia, zachęcamy do dalszego poszukiwania przełomowych rozwiązań.
Na przykład nasza limitowana edycja Proxis Circular, wprowadzona na rynek w 2025 roku, została wykonana w co najmniej 60% z materiałów biocyrkularnych i z recyklingu. Po raz pierwszy wykorzystaliśmy olej posmażalniczy zebrany z kuchni restauracyjnych do stworzenia ultralekkiego i wytrzymałego materiału Roxkin™, który stanowi zewnętrzną powłokę tego produktu.

TRWAŁOŚĆ, KTÓRA WYTRZYMUJE PRÓBĘ CZASU
Najbardziej zrównoważony produkt to taki, który służy przez lata. Dlatego projektowanie trwałych, wysokiej jakości i funkcjonalnych produktów od dawna jest częścią naszego dziedzictwa.
Nasze produkty są dokładnie testowane, aby wytrzymać trudy użytkowania i potwierdzić swoją niezawodność w czasie. Wielu naszych partnerów produkcyjnych dysponuje własnymi laboratoriami, w których walizki i torby przechodzą szereg wymagających testów i prób, by spełniać nasze określone wymagania.

Testy zrzutu:
Walizki są schładzane do bardzo niskich temperatur, obciążane ciężarami i wielokrotnie zrzucane na kółka oraz obudowy z różnych wysokości w celu oceny odporności na uderzenia.

Testy suwaków:
Suwaki są otwierane i zamykane tysiące razy, aby zapewnić ich funkcjonalność i trwałość.

Testy kółek:
Walizki są toczone po nierównych nawierzchniach przez wiele kilometrów, aby sprawdzić wytrzymałość i jakość działania kółek.

Testy uchwytów:
Paski na ramię, uchwyty do noszenia oraz rączki wysuwane w torbach i walizkach są poddawane wielokrotnemu podnoszeniu i szarpaniu w celu oceny ich wytrzymałości i trwałości.

Testy temperatury i wilgotności:
Produkty są poddawane działaniu ekstremalnych temperatur i poziomów wilgotności, aby ocenić odporność materiałów w różnych warunkach środowiskowych.

Testy bębnowe:
Walizki umieszczane są w dużej obracającej się maszynie i poddawane toczeniu po drewnianych i metalowych przeszkodach w celu symulacji warunków obsługi bagażu.
ROZWIJANIE MOŻLIWOŚCI NAPRAWY
Od 1976 roku oferujemy usługi naprawy, aby klienci mogli dalej korzystać ze swoich produktów.
Pracujemy nad dalszym udoskonaleniem możliwości naprawy naszych produktów — coraz częściej uwzględniamy naprawę już na etapie projektowania, wprowadzamy więcej elementów możliwych do samodzielnej wymiany, dbamy o większą spójność części w różnych kolekcjach oraz stosujemy komponenty łatwiejsze do demontażu, takie jak elementy zatrzaskowe czy śruby zamiast nitów. W ramach naszych rozbudowanych gwarancji obejmujących materiały i wykonanie oferujemy obecnie naprawy w około 70 krajach na całym świecie, w tym w wielu salonach sprzedaży.
Aby dowiedzieć się więcej o możliwościach naprawy Twojego produktu, w tym o kosztach, odwiedź naszą stronę napraw poniżej:

BARDZIEJ ZRÓWNOWAŻONE MATERIAŁY
Wprowadzamy innowacje, aby zmniejszyć nasz ślad środowiskowy, wykorzystując bardziej zrównoważone materiały, takie jak surowce z recyklingu, przy jednoczesnym zachowaniu trwałości. W 2024 roku około 47% przychodów netto Samsonite pochodziło z produktów zawierających materiały pochodzące z recyklingu.*
Wprowadziliśmy naszą pierwszą kolekcję, która zawiera częściowo poliester z przetworzonego plastiku PET pochodzącego z butelek po napojach. Od tego czasu nieustannie rozszerzamy i zwiększamy zastosowanie poliestru z recyklingu w podszewkach oraz materiałach zewnętrznych.
Wprowadziliśmy model Samsonite S’Cure Eco, naszą pierwszą walizkę, której zewnętrzna obudowa została częściowo wykonana z przetworzonego polipropylenu pochodzącego z odpadów domowych, takich jak kubeczki po jogurtach. Obecnie wykorzystujemy te same materiały w kilku najlepiej sprzedających się modelach twardych walizek.
Rozszerzyliśmy wykorzystanie materiałów z recyklingu poza tworzywa sztuczne, wprowadzając produkty zawierające częściowo przetworzone aluminium pochodzące z odpadów konsumenckich, używane m.in. w rączkach teleskopowych, jak w naszej limitowanej edycji ESSENS. Surowiec pochodzi między innymi z samolotów, puszek po napojach i innych źródeł. Już pracujemy nad rozszerzeniem zastosowania aluminium z recyklingu w naszych głównych kolekcjach.
*Choć wiele naszych produktów zawiera materiały z recyklingu w podszewce, zwiększamy liczbę modeli, w których wykorzystywane są także przetworzone materiały w innych kluczowych elementach, takich jak obudowa zewnętrzna i/lub rurki rączek teleskopowych. W 2024 roku udział wagowy materiałów z recyklingu w naszych produktach wynosił od 0% do 75%.
KONIEC CYKLU ŻYCIA: ZAMYKANIE OBIEGU
Poszukujemy sposobów, aby wspierać naszych klientów w recyklingu lub ponownym wykorzystaniu produktu po zakończeniu jego okresu użytkowania.
Aby pokazać, że recykling starych produktów może prowadzić do powstania nowych, w 2024 roku wprowadziliśmy limitowaną edycję ESSENS, innowacyjny krok w kierunku bardziej cyrkularnego projektowania. Zewnętrzna obudowa została wykonana w co najmniej 35% z przetworzonych używanych walizek oraz w co najmniej 45% z innych odpadów pokonsumenckich (wagowo).
Do tej pory wdrożyliśmy kilka regionalnych projektów pilotażowych w Europie i Azji. Na przykład w Indonezji zebraliśmy ponad 2000 używanych walizek i we współpracy z agencją upcyklingową WERGUD przekształciliśmy je w kolorowe stoliki, maty podłogowe i strefy zabaw dla dzieci, przywracając życie przestrzeni wspólnej w parku Hang Tuah w Dżakarcie.

PLANETA

100% ENERGII ELEKTRYCZNEJ ZE ŹRÓDEŁ ODNAWIALNYCH
Po raz pierwszy w 2023 roku osiągnęliśmy 100% energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych we wszystkich należących do nas i zarządzanych sklepach detalicznych, zakładach produkcyjnych, centrach dystrybucyjnych oraz biurach, dwa lata przed zakładanym terminem. Udało się to dzięki połączeniu własnych instalacji fotowoltaicznych, udziałowi w programach zielonej energii oraz zakupowi certyfikatów energii odnawialnej. Nasze zakłady produkcyjne i dystrybucyjne, w tym w Oudenaarde (Belgia) i Nashik (Indie), posiadają własne instalacje solarne.
EMISJE W ŁAŃCUCHU WARTOŚCI
Zdecydowana większość naszych emisji dwutlenku węgla pochodzi z materiałów wykorzystywanych w naszych produktach. Dlatego koncentrujemy się na zwiększaniu udziału materiałów o niższym śladzie węglowym, takich jak poliester z recyklingu, przetworzony polipropylen i poliwęglan oraz aluminium z recyklingu.
Aby sformalizować nasze zobowiązanie, wyznaczyliśmy ambitny cel redukcji emisji z zakupionych towarów i usług o 52% na jednostkę zysku brutto do 2030 roku w porównaniu z poziomem z 2022 roku. Na poziomie Grupy cel ten został zatwierdzony przez inicjatywę Science-Based Targets.


BARDZIEJ ZRÓWNOWAŻONE OPAKOWANIA
Aby ograniczyć ilość odpadów, w całej organizacji zdefiniowaliśmy zasady dotyczące zrównoważonych opakowań: ograniczenie zużycia materiałów, stosowanie opakowań wielokrotnego użytku i nadających się do recyklingu oraz priorytetowe wykorzystywanie bardziej zrównoważonych materiałów tam, gdzie to możliwe. W 2025 roku rozpoczniemy wdrażanie tych zasad w naszych działaniach operacyjnych.
LUDZIE

ROZWÓJ ZAWODOWY
Nasi pracownicy są siłą napędową naszego biznesu i działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Osiągnęliśmy nasz cel, jakim było zapewnienie wszystkim pracownikom możliwości rozwoju zawodowego do końca 2024 roku — rok przed planowanym terminem.
Oferujemy wszystkim pracownikom możliwości takie jak szkolenia liderskie, rozwój umiejętności i narzędzia do zarządzania efektywnością, zgodnie z naszym zobowiązaniem do wspierania ich w pełnym wykorzystaniu potencjału.
KULTURA I INKLUZYWNOŚĆ
Jesteśmy globalną marką, a nasza kultura obejmuje wiele narodowości i środowisk. Dokładamy starań, aby Samsonite było miejscem otwartym i przyjaznym, a także by tworzyć środowisko pracy i kulturę organizacyjną, które wspierają rozwój i wspólny sukces naszych zespołów.
Nasza odbywająca się co dwa lata ankieta dotycząca kultury i inkluzywności dostarcza cennych opinii od naszych zespołów. Kierując się tymi głosami, koncentrujemy się na innowacyjności, docenianiu pracowników, rozwoju zawodowym i pracy zespołowej jako kluczowych obszarach dalszego rozwoju.


BEZPIECZNE WARUNKI PRACY W CAŁYM ŁAŃCUCHU DOSTAW
Ściśle współpracujemy z naszymi dostawcami, aby promować uczciwe i bezpieczne warunki pracy. Wymagamy, aby wszyscy dostawcy produktów gotowych oraz wybranych surowców i komponentów podpisali naszą Kartę Etyczną, czyli kodeks postępowania dla dostawców, który określa 10 kluczowych zasad ochrony ludzi w naszym łańcuchu dostaw. Dostawcy są również zobowiązani do przekazywania tych oczekiwań swoim poddostawcom.
Dodatkowo wybrana grupa dostawców bierze udział w naszym Globalnym Programie Zgodności Społecznej, w ramach którego przeprowadzane są audyty. W ciągu roku organizujemy różne działania, takie jak szkolenia dla dostawców, aby zwiększać świadomość w zakresie zgodności społecznej i poprawiać wyniki w kolejnych certyfikacjach i audytach.
Transparentność jest dla nas ważna. Grupa Samsonite od 2017 roku raportuje swoje działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i kontynuuje to do dziś.
W 2020 roku wprowadziliśmy naszą strategię zrównoważonego rozwoju Our Responsible Journey, opartą na 115-letnim dziedzictwie innowacji, która stanowi kompas w podejmowaniu decyzji na drodze do 2030 roku.
RESPONSIBLE JOURNEY 2023